Trend# 5. Kobiety sukcesu Współczesna kobieta nie jest już przysłowiową kurą domową. Wiele zawodów, które wcześniej zarezerwowane były wyłącznie dla mężczyzn, zaczynają wykonywać kobiety. Jest nas coraz więcej w polityce, zajmujemy najwyższe stanowiska w pracy. Współczesna kobieta zna swoją wartość i coraz częściej zaczyna dbać także o siebie oraz realizację swoich pasji. Dużą wagę przywiązuje… Czytaj dalej »
Lekcje, szkolenia i kursy
Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. I
Jak to się dzieje, że ludzie wybierają ofertę konkretnego salonu, korzystają najchętniej z takich, a nie innych usług, a potem już zawsze wracają do tego miejsca? Odpowiedź wydaje się prosta: oferta jest dopasowana do profilu konkretnego klienta. Im lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, stylu życia, przekonań i oczekiwań, tym większa szansa na powodzenie biznesu. Jak… Czytaj dalej »
Finansowanie salonu urody dzięki środkom unijnym
Osoby marzące o nowym salonie urody oraz właściciele takich firm zazwyczaj nie mają funduszy własnych na rozpoczęcie lub rozszerzenie działalności biznesowej. Dlatego przedsiębiorstwa mikro, małe i średnie sięgają po komercyjne kredyty bankowe, pożyczki i leasing czy finansowanie społecznościowe (o czym szczegółowo można przeczytać w lekcji Akademii Versum pt. „Jak finansować działalność salonu kosmetycznego i fryzjerskiego”). Jednak wachlarz… Czytaj dalej »
Jak sprzedawać kosmetyki, czyli merchandising w branży beauty
Czy wiesz, o ile wzrośnie sprzedaż kosmetyków w Twoim salonie, jeśli je odpowiednio wyeksponujesz? Prawidłowa ekspozycja produktów w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym może zwiększyć ich sprzedaż nawet o 30%. Co ważniejsze, nie jest to trudne, a dobre wyniki można osiągnąć w zasadzie bez żadnych nakładów finansowych. Wystarczy odrobina zmysłu organizatorskiego oraz znajomość najważniejszych zasad… Czytaj dalej »
Plan naprawczy w salonie urody, czyli gdzie szukać przyczyn niepowodzenia
Przedsiębiorczy właściciele i właścicielki salonów piękności, podobnie jak posiadacze innych firm usługowych, miewają chwile zwątpienia. Salon urody jest jak żywy organizm, utrzymanie go w dobrej kondycji wymaga ciągłych starań, reagowania na ogólne branżowe trendy oraz zmiany zachodzące w lokalnym otoczeniu. Niepokojące sygnały powinny skłaniać dobrego menedżera do szerokich przewartościowań i wprowadzania ulepszeń. Te bardziej kompleksowe zmiany to… Czytaj dalej »
Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?
Wiele osób utożsamia media społecznościowe z Facebookiem. Wiadomo, że Facebook jest największym na świecie (a także najpopularniejszym w Polsce) serwisem społecznościowym, ale mamy też inne portale tego typu, takie jak Instagram, Pinterest, YouTube czy blogi. I właśnie nimi chciałbym się zająć w tym artykule, przybliżyć to, ile osób z nich korzysta, jak działają, jak… Czytaj dalej »
Jak skutecznie reklamować salon w prasie
Czym jest reklama prasowa? Reklama prasowa to nic innego, jak płatna informacja o naszej działalności zawarta w prasie. Dziś poprzez reklamę prasową rozumiemy nie tylko tę tradycyjną, w formie papierowej, ale również internetową, multimedialną, publikowaną w e-gazetach i e-wydaniach. Ta ostatnia jest obecnie wzbogacana o filmy, zdjęcia, ankiety, quizy aktywizujące i angażujące odbiorcę. Ale i… Czytaj dalej »
Salon na Facebooku, czyli jak korzystać z możliwości tego kanału
Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecnie ma on w naszym kraju ponad 13,26 mln internautów, z czego 8,5 mln odwiedza portal codziennie. Każdego dnia ponad 5 mln użytkowników przegląda publikowane tam treści na urządzeniach mobilnych. Najliczniejsza grupa osób korzystających z serwisu to mężczyźni i kobiety w wieku 19–33 lat. Za pomocą menedżera… Czytaj dalej »
Zatrudnię fryzjera lub kosmetyczkę
czyli gdzie szukać pracowników i czym się kierować przy zatrudnianiu? Idealny kandydat do pracy w branży hair&beauty powinien być nie tylko świetnym fachowcem, ale i osobą pasującą do zespołu. Pamiętając, jakie znaczenie w tworzeniu dobrej atmosfery w salonie i osiąganiu wyznaczonych celów ma zgrany zespół, warto zwrócić uwagę nie tylko na umiejętności fryzjerskie czy… Czytaj dalej »
5 powodów, dla których e-mail jest niezbędnym narzędziem promocji
E-mail to ta forma reklamy, koło której nie można przejść obojętnie. Dostarczana jest w jedno z najbardziej prywatnych miejsc w sieci – do skrzynki poczty elektronicznej. Sam ten fakt decyduje o tym, że e-mail staje się bardzo personalnym kanałem komunikacji między Twoją firmą a klientem. Nie ma w internecie drugiego kanału dotarcia do klienta,… Czytaj dalej »