Specjaliści od marketingu uważają eventy za jedną z ciekawszych i bardziej efektywnych metod budowania relacji z klientami oraz sposób na kreowanie świadomości marki. Eventy niezwykle dobrze przyjęły się w branży hair & beauty, która chętnie uczestniczy we wszelkiego rodzaju wydarzeniach, takich jak pokazy najnowszych trendów fryzjerskich, prezentacje produktów i sprzętu, targi, konferencje czy szkolenia… Czytaj dalej »
Lekcje, szkolenia i kursy
Projektowanie przyjaznej przestrzeni salonu urody, czyli wellness w designie
Zapewne wielokrotnie spotkaliście się z określeniem „wellness”. Od kilkunastu lat filozofia wellness króluje w różnego rodzaju usługach wiążących się z regeneracją organizmu, dbałością o ciało, zwiększeniem potencjału zdrowotnego, np. w gabinetach odnowy biologicznej, spa, salonach piękności, klubach fitness. Czasy współczesne nazywane są nawet erą wellnessu. Ale czy wellness może dotyczyć także designu otaczającej nas… Czytaj dalej »
W jaki sposób zaproponować kurację pielęgnacyjną w salonie?
Punktem wyjścia do przedstawienia propozycji kuracji pielęgnacyjnej w salonie jest wykonana diagnoza oraz poinformowanie klientki o jej wynikach. Diagnoza może brzmieć następująco: „Ma pani świetne włosy. Jest ich dużo i są grube. Nie mniej jednak, zauważyłam, że są przesuszone. straciły połysk oraz są szorstkie w dotyku. Co o tej porze roku nie jest przypadkiem… Czytaj dalej »
E-mail marketing w branży hair & beauty. Od czego zacząć?
Wymiana wiadomości e-mail jest najbardziej rozpowszechnioną formą komunikacji w sieci. Obecnie prawie wszyscy polscy internauci – aż 97% – korzystają z poczty elektronicznej (IAB Polska, „Raport strategiczny Internet 2014”). Zasięg działań w tym kanale promocji okazuje się więc niezwykle szeroki. Dodatkowo, bez względu na branżę, e-mail marketing daje dużo większą szansę na dotarcie do… Czytaj dalej »
Jak salon urody może budować lojalność klientów?
Pierwsza zasada lojalności – „tylko zadowolony klient ponownie skorzysta z usług Twojego salonu” – nadal obowiązuje. Należy ją jednak traktować wyłącznie jako podstawę budowania dalszego zaangażowania klienta. A ten dziś potrzebuje się poczuć prawdziwie wyróżniony i doceniony. To tylko jeden z wielu argumentów przemawiających za tym, że o lojalność klientów trzeba stale zabiegać. Aby… Czytaj dalej »
Odpowiedzialność społeczna w branży hair & beauty
Aktywność coraz większej liczby salonów urody nie ogranicza się wyłącznie do świadczenia usług fryzjerskich, kosmetycznych czy spa. Wiarygodność marki i zaufanie do niej są budowane nie tylko przez jakość obsługi, ale również przez odpowiedzialność społeczną biznesu, czyli działania na rzecz rynku pracy, środowiska naturalnego, zdrowia oraz lokalnej społeczności. Oto przykłady działań prospołecznych, które pomagają… Czytaj dalej »
Czy franczyza jest dobrym pomysłem na własny biznes w branży hair & beauty?
Franczyza to sposób prowadzenia działalności gospodarczej w ramach istniejącej, zorganizowanej sieci sprzedaży lub świadczenia usług. Innymi słowy to prowadzenie własnego biznesu pod szyldem innej marki. Usługi kosmetyczne i fryzjerskie należą do biznesów często wybieranych przez franczyzobiorców. Czy to dobry pomysł? Na czym polega? Jakie są jego wady i zalety? Postaram się odpowiedzieć na te… Czytaj dalej »
10 sposobów na przyciągnięcie klientów, czyli jak przygotować się do otwarcia salonu
Na wstępie, nieco przewrotnie, kilka słów o tym, na jaki temat nie będzie porad w tym artykule. Kwestie wyboru świadczonych usług, doboru wyposażenia czy zatrudnienia personelu dokładnie rozważa każdy, kto zamierza prowadzić salon kosmetyczny. Do tego dochodzą sprawy formalno-prawne, księgowe czy nawet szukanie zewnętrznych źródeł finansowania biznesu. Najczęściej każdy z tych wątków jest dobrze… Czytaj dalej »
Prowadzisz salon urody? Poznaj swoją konkurencję i się wyróżnij!
W tym odcinku Akademii Versum patrzymy na element otoczenia zewnętrznego, który ma ogromny wpływ na prowadzenie biznesu. To konkurencja. Jak mówi (pół żartem, pół serio) jedna z zasad walk wojennych, wroga trzeba znać, żeby móc go pokonać. Znając konkurencję, możesz odpowiednio sprofilować wizerunek swojego salonu oraz tak dobrać narzędzia marketingowe, aby wyróżnić się z… Czytaj dalej »
Jak czytać wyniki swojej firmy, by zwiększać zyski
Prowadzenie interesów to nie tylko regularne sprawdzanie, czy na koniec miesiąca będzie dość pieniędzy na pokrycie kosztów i czy zostanie coś jeszcze na inwestycje. Takie krótkoterminowe zestawienia nie wystarczą do podejmowania decyzji o dalszym rozwoju. Prowadząc biznes w branży hair&beauty, musisz ciągle zadawać sobie pytanie „i co dalej?”. Jak zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż,… Czytaj dalej »